Hur jag ser på träning

Jag har försökt att träna regelbundet, men det är inte min grej har jag märkt. De senaste gångerna jag försökte lägga upp ett schema på hur jag skulle träna så har det bara gått åt skogen. Hur mycket jag än försöker, så går det inte bra. Vill få in det som en vana, ett sätt att leva min vardag på. Jag vill inte ha det som tvång, utan som något som jag faktiskt tycker om att göra.
 
Så mitt enda tips till träning det är att man måste tycka det är kul. Men man ska ändå bli helt död på träningen, men ändå se det roliga eller sköna i det. Det ska inte bli tvång, för då kommer man inte fortsätta göra det. Och vill man då som mig, få in det som vana, så måste det vara roligt att göra det.
 
Jag har min volleyboll som jag tränar två gånger i veckan, måndag och torsdag. Även ett pass då jag är tränare, fredag. Vill gärna försöka få in att jag ska göra situps, rygglyft, armhävningar, utfallssteg och sådant varje morgon. Jag har tiden, men jag har inte riktigt tagit mig ork till att göra det. Det tar inte många minuter att göra det och det är inte jobbigt.
 
Hur ser du på träning? Har du någon vana inom det? Skriv gärna och tipsa!

Kommentarer
Postat av: linnea

sv: bra det :p

2012-10-30 @ 10:32:30
URL: http://linneakin.blogg.se
Postat av: Anonym

kollar på one tree hill dudå?:)

2012-10-30 @ 10:53:34
URL: http://ibeliveinyou.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ETT MÅSTE VID TÄVLINGAR!

URL/Bloggadress:

Kommentar: