Önskerubrik - Något jag ångrar

Tack Ida för tipset på rubriken! Här kommer ett litet inlägg på det.
 
Det finns otroligt många sakner som jag ångrar mer eller mindre. Men det är ändå dom stunderna som jag gjort mig till den jag är. Men det jag tänkte ta upp är mitt val av grymnasie. Eller inte själva skolan, men programmet.
 
När man var på den gymnasiemässan i nian så gick jag in på en skola som heter John Bauergymnasiet här i Kalmar. Jag gick i korridoren och helt plötsligt så kommer det fram en kille och börjar fråga en massa saker. Mamma var med mig. Vi hamnade inne i ett klassrum med skelett, bandage och andra saker som har med det att göra. Jag lyste upp enligt min mamma. Jag valde det programmet, Idrott och Hälsa. Det var mitt enda val inför gymnasiet. Det ångrar jag.
 
Jag märkte hur mycket läxor, latinska namn och träning man skulle lägga ner energi på. Mitt fotointresse väckted till liv då jag i många år var medlem på en sida som heter www.stallet.se. Där jag fick upp mitt fotointresse. Jag märkte i andra året att jag gick helt fel och allt jag ville göra var att fotografera och allt som har med det att göra. Programmet jag gick, var helt fel för mig. Men jag ville inte gå om två år bara för att jag ångrade mig. Nu ångrar jag mig för att jag inte gjorde det. Jag ville verkligen byta till media, men ville inte gå om.
 
Nu har ni fått läsa lite om något som jag ångrar. Gymnasietiden. Det första jag ångrade var att jag valde fel program från början och den andra var att jag inte bytte fastän jag skulle gjort det. Men hade jag gjort det hade jag aldrig träffat min fästman som jag idag bor tillsammans med.
 
Så alla misstag man gör leder alltid till något bättre. Var inte oroliga inför framtiden. Det kommer bli bra.

Kommentarer
Postat av: emma

sv. ja men det är sånt som är det roligaste. när det bara råkar bli så himla bra pga något. det gav som sån härlig kontrast och så :D

2012-10-21 @ 10:58:00
URL: http://emzaans.blogg.se
Postat av: emma

sv. va?? :O

2012-10-21 @ 11:17:22
URL: http://emzaans.blogg.se
Postat av: Fanny -Mina val, mina problem

Bra inlägg :)
SV: Ja, förstår att du också gör det ;)

2012-10-21 @ 12:45:11
URL: http://sskyttefanny.blogg.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Vad kul att du valde min rubrik! :D
You know what?? Jag ångrar också mitt val till gymnasiet! :O Jag valde bara teater och nu så här i efterhand känner jag att jag skulle gått media eller film istället. Men det spelar ju egentligen ingen roll nu. Jag lär mig själv och där jag pluggar nu :D

2012-10-23 @ 11:28:50
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ETT MÅSTE VID TÄVLINGAR!

URL/Bloggadress:

Kommentar: