Det där med mat..

Nu tänkte jag skriva lite om mat. För jag vet att nästan alla tjejer vill gå ner i vikt, fast dom oftast inte behöver göra det. Det är media som gör att vi tjejer, oftast tjejer, mår dåligt över sina kroppar. Känner du dig träffad? Jag kan lova dig att du är inte ensam om att göra det. För vem vill inte se ut som modellerna på tidningsomslaget?
 
Men det var inte det jag skulle prata om. Mat skulle jag prata om. Vad tycker du är bra att äta och vad ska man undvika att äta? Nästan alla tycker att man inte ska äta godis, sötsaker, läsk och allt som har med det att göra. Det är också många som tycker att man ska undvika kolhydrater för att det är det som alla känner såhär för. Kolhydraterna gör mig fet. Visst stämmer det. Men man ska inte undvika dom heller. Tränar man behöver man dom. Kroppen behöver få energi från något. Det får vi av just kolhydraterna. Så ni som känner er träffade här, ta nu åt er.
 
Såhär tänker jag med mat. Ät och var glad! Men ät med måtta. Ät det du är sugen på och rör på dig. Ta inte bussen till skolan eller jobbet. Cykla eller gå. Eller bara ta promenader eller ta en tur på cykeln. Det skadar faktiskt inte. Så jag säger "Ät det du tycker om och rör på dig!". Enligt mig är det faktiskt den bästa kombinationen du kan få.
 
Så länge som du mår bra psykiskt så brukar man må bra fysiskt också. Du är du och du är inte modellen på tidningen. Du är speciell och du kommer aldrig att bli någon annan.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

sv: aha va kul:)
haha jaså efter vårat prat så kom du på ett inlägg^^
visst man kan äta de man vill och röra på sig.
de e typ som man inte går upp i vikt utan stannar på ungefär samma, lite skillnad om man vill gå ner i vikt, spec om man vill att de ska synnas resultat fort, (som jag) då äre bara träning och äta nyttigt som gäller:)

2012-09-28 @ 18:20:38
URL: http://lindismalmis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ETT MÅSTE VID TÄVLINGAR!

URL/Bloggadress:

Kommentar: