Bloggenkät

Hur länge har du bloggat?
Startade dennna blogg 5 juni 2011, men har haft hur många som helst innan dess utan att direkt fastna för namnet eller annat.
 
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag tänkte inte så mycket på det, utan jag tyckte det var väldigt kul att kika runt på bloggar och på så vis så skapade jag mig min egna.
 
Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag vet inte riktigt, men den första bloggen som jag fastnade för måste ha varit Kenza. Vet inte varför, men den var väldigt bra en gång i tiden.
 
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det finns väldigt många bloggar som jag kollar in regelbundet. Skulle gissa på ett tjugotal varje dag när jag har tid.
 
Hur många av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar?
Väldigt många! Jag tycker det är riktigt roligt att läsa dagboksbloggar och inte bara bloggar med en massa bilder och sådant. Dock så är bilder väldigt viktigt för att det ska se bra ut och man ska fortsätta läsa.
 
Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om?
Det vet jag inte. Jag läser bara bloggar som intresserar mig på något vis.
 
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om?
En bloggare som är lik mig? Hur ska jag kunna svara på det? Det får ni läsare svara på!
 
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker inte så jättemycket nu när jag flyttat hemifrån. Men sambon kan nog tycka det är lite irriterande ibland när det blir "ska bara svara kvart på dessa kommentarerna".
 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag hoppas verkligen att dom tycker jag är mig själv.
 
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? 
Jag delar med mig om det mesta här. Dock inte alldeles för mycket negativt blir det inte. Men allt som är bra delar jag med mig om och om jag är sjuk eller mår dåligt så kommer det upp här. Men inte om jag är arg eller sådant. Det vill ni inte veta.
 
Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till?
Det enda jag aldrig någonsin skulle blogga om är uppmuntran till hat, diskriminering, rasism, osunda ideal och annat hemskt som jag inte tycker borde få finnas.
 
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Jag älskar när folk kommenterar min blogg att den är fin, fina bilder och bra texter o.s.v. Nämn en bloggare som inte gör det?
 
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, det tror jag.
 
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte än, men hoppas verkligen att få göra det en vacker dag!
 
Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Mjo, finns ju såklart negativa saker. Trots att bloggande för med sig mycket gott kan det t.ex. bidra med stress och krav, elaka kommentarer och hat som kan dra ner en. Men det är mest fördelar!
 
Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Jag hoppas jag fortsätter på samma spår som idag. Men svårt att svara på.
 
Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
Det har gett mig mycket. Speciellt under dom svårare tiderna för mig. Det är skönt att kunna skriva av sig och veta att det finns folk där ute som man inte ens känner som ställer upp för en och stöttar en. Men det bästa är nog kommentarerna, dom fina kommentarerna som man får varje dag som kan lysa upp hela dagen för en. Tack!
 
Vad har bloggläsandet betytt för dig?
Även det har gett mig så otroligt mycket. Mängdvis med inspiration och lust att jobba för mina mål!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja gillade att det var så självlysande :)

2012-09-15 @ 09:14:48
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: jonna mamma till Wilja

Bloggar är kul :)

2012-09-15 @ 09:49:22
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Postat av: EMMAS!

skojj att lästa sånna listor (:

2012-09-15 @ 10:30:05
URL: http://eemma.spotlife.se
Postat av: FlizanLizan

sv: idag så pluggar jag och ska senare spela match sj? :P

2012-09-15 @ 11:23:46
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Fannie

Det var otroligt gott :D

2012-09-15 @ 11:54:36
URL: http://ffanniejonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ETT MÅSTE VID TÄVLINGAR!

URL/Bloggadress:

Kommentar: